Redelement.plBudowanie linków Relinkowanie, czyli jak może pomóc Ci Twoja konkurencja?
Relinkowanie czyli jak może pomóc ci twoja konkurencja

Relinkowanie, czyli jak może pomóc Ci Twoja konkurencja?

Działania linkbudlingowe są jednym z elementów działań w każdej skutecznej strategii SEO. Nie trzeba nikogo (wśród osób doświadczonych w działaniach SEO) przekonywać do tego, że obecność odnośników do strony internetowej wpływa na jej widoczność. Leży to u podstaw oceny rankingowej Google – od początku działania wyszukiwarki.

Przez lata Google stara się regularnie dopracowywać mechanizm oceny jakości, by ograniczyć manipulacje wynikami. Powoduje to konieczność podejścia do działań linkbudlingowych bardziej indywidualnie i wymusza coraz to dokładniejszą analizę potencjalnych miejsc pod linki do naszej domeny. W jaki sposób ich szukać? Sposobów jest wiele, ale na potrzeby tego artykułu omówimy proces relinkowania.

Czym jest relinkowanie?

Relinkowanie to proces analizy profilu linków konkurentów i wykorzystywanie najbardziej wartościowych miejsc do linkowania naszej domeny. Zanim przejdziemy do tego, czym jest wartościowe miejsce i jak go szukać – ustalmy o jaką konkurencji mowa. 

Konkurencja w procesie relinkowaniu – w jaki sposób określić?

W przypadku działań SEO bardzo częstym błędem jest zła interpretacja konkurencji.  Z perspektywy działań SEO konkurencją nie są tylko firmy, które mają taki sam profil biznesowy. Są to wszelkie strony, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania na ważne dla nas słowa kluczowe. W poszukiwaniu konkurencji można również posiłkować się narzędziami – np. Senuto: 

Konkurencja domeny w Senuto

Konkurencja domeny w Senuto

lub Semstorm:

Konkurencja domeny w Semstorm

Konkurencja domeny w Semstorm

Jak widzimy, każde narzędzie podchodzi do oceny konkurencji inaczej. Właśnie dlatego jestem zwolennikiem analizy ręcznej po poszczególnych słowach kluczowych.

Strony wysoko w wynikach na frazę “WOMM”

Strony wysoko w wynikach na frazę “WOMM”

Linki konkurencji – w jaki sposób sprawdzić?

Gdy mamy już listę konkurentów w wynikach wyszukiwania – należy dokonać szczegółowej analizy, jakie linki prowadzą do tych domen. Aby taka analiza była maksymalnie skuteczna, warto wykorzystać większą ilość narzędzi. Wynika to z tego, że każde z narzędzi może wykryć inne linki.  Najczęściej używanymi narzędziami do analizy linków są Ahrefs oraz MajesticSEO. Po wpisaniu adresu serwisu, mamy możliwość zapoznania się z domena linkującymi i linkami z nich.

Analiza linków w Ahrefs

Analiza linków w Ahrefs

Zarówno w w/w Ahrefs, jak i w MajesticSEO wpisujemy domenę analizowaną i po chwili mamy możliwość analizy miejsc, z których prowadzą linki do naszej konkurencji.

Analiza linków w MajesticSEO

Analiza linków w MajesticSEO

Należy pamiętać, że żadne programy do analizy linków nie są doskonałe i im większą ilością narzędzi zweryfikujemy konkurencję – tym większą mamy szansę dotarcia do szerszych danych. Dodatkowo warto wspomnieć o fakcie blokowania części stron przed popularnymi robotami, jakimi są roboty Majestica i Ahrefsa. W związku z tym warto używać również mniej popularnych narzędzi, jak np. Clusteric czy też SEO SpyGlass.

Linki konkurencji – darmowa analiza?

Wiele z omówionych wyżej narzędzi jest popularnych ale płatnych. Czy da się za darmo analizować konkurencję? Uważam, że jest to bardzo ciężkie, mimo tego warto używać tych sposób – jako uzupełnienie. Popularną metodą jest poszukiwanie linków z użyciem wyszukiwarki Google:

Analiza linków domeny w wynikach Google

Analiza linków domeny w wynikach Google

Nie zastąpi to analizy narzędziami, ale bywa idealnym dopełnieniem. Warto też używać do tego celu wyszukiwarki Bing.

Relinkowanie – podsumowanie

W tym artykule przybliżyliśmy temat relinkowania oraz przedstawiliśmy idee tego rozwiązania. W dużym uproszczeniu – jeśli konkurencja będąca wysoko w wynikach ma pewne linki, dlaczego nie wykorzystać tych pomysłów? Oczywiście nie ma sensu powielać 1:1 wszystkich linków, a jedynie wybierać te, które w naszej ocenie są najlepsze. Nie możemy też popaść w skrajność i ograniczyć się tylko do pozyskiwania tych samych linków. Należy pamiętać, że relinkowania jest dobrą techniką, ale jako składowa całej szerszej strategii linkowania.

 

Marek Stokowski

Autor tekstu: Marek Stokowski – specjalista SEO w krakowskiej agencji DevaGroup, wielbiciel szybkich motocykli i sytuacji, gdy wszystkie frazy są “na zielono”. Na co dzień zajmuje się działaniami SEO dla sklepów internetowych oraz serwisów www. 

Marek Stokowski

marek.stokowski@devagroup.pl

Marek Stokowski - specjalista SEO w krakowskiej agencji DevaGroup, wielbiciel szybkich motocykli i sytuacji, gdy wszystkie frazy są “na zielono”. Na co dzień zajmuje się działaniami SEO dla sklepów internetowych oraz serwisów www. 

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się