Analiza sentymentu.
Analiza sentymentu jest istotnym elementem, który poprzedza rozpoczęcie kampanii marketingu rekomendacji. Polega ona na zebraniu wypowiedzi użytkowników internetu na temat firmy, jej produktów lub usług z danego okresu oraz rozpoznaniu sentymentu tych wypowiedzi. Sentyment określany jest jako pozytywny, neutralny oraz negatywny.
Analiza sentymentu jest przeprowadzana przez Redelement.pl zarówno z wykorzystaniem narzędzi monitorujących internet, jak i ręcznie. Ręczna analiza pozwala dotrzeć tam, gdzie roboty monitorujące nie mają wglądu. Wszystkie zebrane wzmianki poddane są dodatkowej analizie, aby określić ich znaczenie dla całego raportu.
Analiza sentymentu opinii o firmie w internecie daje cenne informacje, dzięki którym możemy zaplanować realizację kampanii WoMM na dłuższy czas. Uzyskane informacje pokazują, jak firma jest odbierana przez klientów, jakie są jej zarówno mocne, jak i słabe strony, a także do jakiego sektora klientów oferta firmy powinna trafić.
Dlaczego warto zdecydować się na analizę sentymentu?.
Analiza sentymentu zalecana jest klientom jeszcze przed rozpoczęciem działań – jest ona niezbędna do opracowania strategii. Opieka nad wizerunkiem firmy polega na reakcji zarówno na wzmianki o firmie w internecie, zarówno te wcześniejsze, jak i te bieżące. Wyniki analizy dają nam gotowe dane, gdzie warto wspomnieć o firmie, a klientowi na co zwrócić uwagę przy poprawieniu oferty czy jakości usług.
Wyniki analizy sentymentu
Wyniki analizy sentymentu pochodzą z researchu wykonanego przez algorytm narzędzi monitorujących, jak i analizy ręcznej. Porównanie tych wszystkich źródeł daje nam rzetelny obraz opinii o firmie w internecie. Rozpoznajemy 3 sentymenty wypowiedzi o firmie – pozytywny, neutralny oraz negatywny. Reakcja na każde z nich może mieć kluczowe znaczenie w procesie realizacji kampanii marketingu rekomendacji.
Wyniki analizy sentymentu przygotowujemy w formie wykresów, jak i również w formie tekstowej. Przytaczamy przykłady wypowiedzi, które znacząco wpłynęły na sentyment i przygotowujemy zalecenia, jakie firma powinna wdrożyć, aby polepszyć opinie lub zwiększyć rozpoznawalność marki.
Analiza sentymentu - dla kogo??
Analiza sentymentu polecana jest firmom, które posiadają już doświadczenie w swojej branży i chcą poznać wydźwięk opinii o firmie w internecie. Opinie te mogą dotyczyć zarówno produktów, usług, jakości obsługi czy innych wrażeń, jakie klienci zdobyli, korzystając z oferty.
Dzięki analizie sentymentu firma otrzymuje informacje o tym, co klienci sądzą o firmie, jakie kwestie należy wyeliminować, a jakie dopracować. Pozytywne doświadczenia klientów nie są tak mocno komentowane, jak te negatywne. Stąd informacje zawarte w analizie pomogą zareagować na wzmianki i mieć większą kontrolę nad reputacją firmy.
Co zawiera analiza sentymentu?.
Analiza sentymentu przygotowana przez Redelement.pl zawiera szczegółowe informacje na temat wszystkich opinii z danego okresu badawczego, które mają znaczenie dla wyników raportu. Klient otrzymuje wykresy, które informują go o wydźwięku opinii o firmie w internecie, ze szczegółowymi danymi, które pomogą zarówno w opracowaniu strategii, jak i wdrożeniu usprawnień wewnątrz firmy. Oprócz wyników analizy klient otrzymuje również listę wzmianek o firmie w firmie cytatów lub screenów.
Redelement.pl przygotowuje zalecenia, jakie należy wdrożyć oraz plan kampanii na określony czas. Realizacja strategii pozwoli na poprawienie reputacji firmy, zwiększenie ilości wzmianek w internecie, co przekłada się również na wzrost sprzedaży.
Zapraszamy do kontaktu!
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie opinie ma Twoja firma w internecie oraz, jak je poprawić - zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem +48 519 106 555, bądź przez formularz kontaktowy.