Redelement.plPorady marketingowe Dlaczego warto reklamować firmę w internecie? [VIDEO]
Dlaczego warto reklamować swoją firmę w internecie

Dlaczego warto reklamować firmę w internecie? [VIDEO]

W dziewiątym odcinku materiałów skierowanych do przedsiębiorców poruszamy temat reklamy w internecie. Co to jest Google Ads i czym różni się od pozycjonowania oraz jakie są modele rozliczeń ze specjalistami od marketingu online?

Reklama w internecie, czyli pełna dowolność

Decydując się na reklamę możesz to zrobić w dowolnym momencie i o każdej porze. Nie musisz czekać na swoją kolej oraz wbijać się w bloki reklamowe albo”prime time”, jak w radiu czy telewizji. W internecie masz pełną dowolność, dzięki czemu zmieniasz swoją kampanię reklamową, kiedy chcesz.

Reklama w internecie sprawdzi się zarówno jako promocja dla sklepu stacjonarnego, który funkcjonuje w jednym mieście jak i dla dużego sklepu online realizującego zamówienia na terenie całej Polski. Takie działania mogą być też uzupełnieniem innych kanałów reklamy, np. radiowej i telewizyjnej.

Wszystko zależy od twojego budżetu, potrzeb oraz planu, który stworzysz sam lub ze specjalistami od marketingu. Wśród najpopularniejszych form reklamy w internecie znajdziesz: Google Ads, pozycjonowanie, Facebook Ads oraz video, np. Youtube czy Vimeo. W tym artykule opisuje wyłącznie Google Ads oraz pozycjonowanie.

Google Ads (kiedyś Google Adwords)

Google Ads, kiedyś Google Adwords to reklama, która wyświetla stronę internetową na wybrane przez słowa kluczowe. Przy opisie promowanej strony widoczny jest napis „reklama”, który nie występuję przy działaniach związanych z pozycjonowaniem. Google Ads daje szybki efekt, ale jest on krótkotrwały. Mówiąc wprost – reklama strony jest widoczna tak długo, jak długo za nią płacimy.

Na przykład przy ustawieniu budżetu 50 złotych dziennie, reklama będzie widoczna tak długo, aż 50 złotych nie zostanie wyklikane. Należy pamiętać, że w kampanii Google Ads płacimy wyłącznie za kliknięcia, a nie za wyświetlenie reklamy. Jeżeli ktoś zobaczy reklamę w wynikach wyszukiwania, ale w nią nie kliknie, wtedy za nią nie zapłacimy. Jedyną opcją dodatkowej opłaty jest prowizja dla agencji związana z konfiguracją kampanii reklamowej i jej późniejszym nadzorowaniu.

Pozycjonowanie strony internetowej i plan marketingowy

Druga opcja to pozycjonowanie strony. To forma reklamy, której wyniki uzależnione są od konkurencji oraz słów kluczowych, na które chcemy być widoczni. Pozycjonowanie to działanie długofalowe, ale przynoszące efekty. W skrócie polega one w dużej mierze na tworzeniu treści i pozyskiwaniu odnośników do domeny. W praktyce jest to o wiele bardziej skomplikowane niż mogłoby się wydawać czytając poprzednie zdanie.

Copywriting oferta

Decydując się na pozycjonowanie strony samemu lub ze specjalistami należy ustalić przede wszystkim słowa kluczowe, które są istotne, a kolejnym krokiem będzie stworzenie planu marketingowego w oparciu o wybrane frazy. Dotyczy on między innymi tekstów do kategorii, produktów, usług, publikacji blogowych oraz treści na zewnątrz. Istotny jest również właściwy układ i kod strony, jednak w tym artykule nie będziemy zagłębiać się w techniczne SEO.

Plan marketingowy będzie różnił się w zależności branży. Inaczej będzie wyglądał plan dla dużego ogólnopolskiego sklepu z zabawkami, a inaczej dla małej strony usługowej, która oferuje, np. wymianę opon. W przypadku tworzenia planu działań marketingowych warto skorzystać z pomocy specjalistów, przynajmniej w początkowej fazie.

Specjaliści od reklamy a rozliczenie

Szukając specjalistów od pozycjonowania stron możemy trafić różne modele rozliczeń. Oto trzy najpopularniejsze:

  • Abonament – oznacza to, że budżet klienta przeznaczony jest na tworzenie treści (copywriting), pozyskiwanie odnośników (linkbuilding), a część kwoty to prowizja dla specjalisty. Takie działania najcześciej raportowane są, a przynajmniej powinny być pod koniec każdego miesiąca;
  • Abonament plus efekt – w takim modelu specjaliści pracują na ustalonym oraz otrzymują premię za osiągnięte wyniki;
  • Efekt – to rozwiązanie, w którym klient pierwsze pieniądze zapłaci dopiero w momencie, gdy specjaliści osiągną wspólnie ustalone wyniki.

Piotrek Polok

teksty@redelement.pl

W redelement.pl odpowiadam za content. Research, tworzenie treści, jej optymalizowanie i zarządzanie nią to moja codzienność, w której czuję się bardzo dobrze. Jestem zdania, że prosty przekaz jest najlepszy, o czym przekonali się dotychczasowi Klienci.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się