+48 519 106 555

+48 503 770 447

Konopiska, ul. Towarowa 2

kontakt@redelement.pl

Redelement.plZaplecze SEO Budujemy mocne zaplecze SEO cz.1 – wybór domeny
Budujemy mocne zaplecze SEO - wybor domeny

Budujemy mocne zaplecze SEO cz.1 – wybór domeny

[Głosów:6    Średnia:3.3/5]

Strony wspierające, czyli zaplecze SEO to nadal jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod na pozyskiwanie linków pozycjonujących. Dzięki zapleczu mamy pełną kontrolę nad linkami – możemy je modyfikować, usuwać w sytuacjach awaryjnych, gdy klient zerwie umowę lub strona dostanie nieoczekiwaną karę od wyszukiwarki, czyli filtra. Przy odpowiedniej automatyzacji czynności te można wykonać za pomocą kilku kliknięć myszki.

Wysokiej jakości strony wspierające nie powinny być miejscem tylko do zdobywania linków, ale także do zbierania ruchu na stronę docelową. MOCNE ZAPLECZE MUSI POSIADAĆ DOBRĄ WIDOCZNOŚĆ W WYNIKACH ORGANICZNYCH! Aby strony wspierające miały „kopa” musimy zwrócić uwagę na kilka kwestii technicznych zarówno onsite jak i offsite. Od czego zaczniemy? Od wyboru odpowiedniej domeny!

Z tego artykułu dowiesz się:

Różnica między nową a używaną domeną

Tworząc mocne zaplecze pozycjonujące musimy zdecydować się na wybór odpowiednich domen. Do wyboru mamy dwa rozwiązania – domena nowa lub używana.

Czym różni się jedna od drugiej?

Domena nowa – taka domena nie była nigdy wcześniej zarejestrowana, jesteśmy jej pierwszym właścicielem, a co za tym idzie domena nie posiada linków przychodzących, ani historii tematycznej. Niewątpliwym plusem takiej domeny jest fakt, że mamy czysty start, zatem nie musimy bać się o bany i filtry ze strony wyszukiwarki, do których doprowadzili poprzedni użytkownicy.

Minusem nowej domeny jest natomiast brak jakichkolwiek naturalnych linków, które pomagałyby nam w jej pozycjonowaniu i przenoszeniu mocy na strony docelowe.

Domena używana – taka domena była już wcześniej zarejestrowana, być może nawet kilkukrotnie przez wielu różnych użytkowników i może posiadać linki przychodzące. Domeny z rynku wtórnego są znacznie częściej wykorzystywane do budowania zaplecza, właśnie ze względu na posiadanie linków zwrotnych. Czym starsze linki tym lepiej.

Przed rejestracją domeny należy jednak dokładnie sprawdzić jakość linków oraz historię serwisów, które były na niej umieszczone, ponieważ musimy uniknąć sytuacji w której nasza domena będzie posiadała filtr lub bana w wyszukiwarce.

Rozszerzenia domen internetowych

 

Rozszerzenia domen – czy mają znaczenie?

Rozszerzenie domeny ma bardzo duży wpływ na widoczność strony w wynikach organicznych Google, dlatego przy budowie zaplecza musimy wziąć również ten czynnik pod uwagę. Wybierając rozszerzenie powinniśmy kierować się obszarem na jakim znajduje się nasza grupa docelowa. Jeśli zatem prowadzimy działalność na terenie Polski i chcemy budować zasięgi dla naszego serwisu w Google.pl powinniśmy postawić na domeny rozszerzeniem .pl.

Domeny z końcówką .pl są najchętniej wybierane przez użytkowników w naszym kraju, dlatego też nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniej domeny na rynku wtórnym, która spełni nasze oczekiwania.

Co z domenami globalnymi? Jeśli domena posiada wysokiej jakości linki przychodzące (na przykład z Wikipedii czy domen rządowych) i dobrą historię, ale jej rozszerzenie to .com czy .eu moim zdaniem również warto je zarejestrować i postawić wartościowe strony satelity.

Najważniejsze, żeby unikać sytuacji kiedy pozycjonujemy serwis na Google.pl, a jako zaplecze wykorzystujemy domeny narodowe innych krajów jak na przykład .de, .co.uk czy .it.

Zapytaj o ofertę na linkbuilding

Domena z historią – na co zwrócić uwagę przy wyborze

Do wyboru domeny zapleczowej z rynku wtórnego należy podejść na chłodno i przeanalizować wybór pod wieloma różnymi kątami. Musimy dokładnie sprawdzić linki i historię, aby nie wpuścić się w maliny i nie kupić zafiltrowanej domeny. Czynniki jakie musimy wziąć pod uwagę na tym etapie to:

  • Profil linków przychodzących

Dokładnie zbadaj linki jakie prowadzą do domeny jaką zamierzasz kupić. Do tego celu można wykorzystać narzędzia jak Majestic.com czy Ahrefs.com, jak również samą wyszukiwarkę Google wpisując nazwę domeny w cudzysłowie. Oczywiście żadne narzędzie nie da nam gwarancji, że jest to pełna lista odnośników jakie prowadzą do domeny, natomiast dają nam obraz wcześniej prowadzonych działań.

Co ważne, nie należy się kierować wyłącznie ilością linków, ale ich jakością i tematycznością, wybór domeny pod zaplecze powinniśmy traktować jak budowę głównej strony firmowej, zaplecze oprócz linków, ma przecież generować dla nas dodatkowe leady. 5 linków z dobrej jakości stron jest warte więcej niż 1000 z chińskich zaspamowanych profili.

majesticseo

  • Jakie portale wisiały na domenie i czy są tematycznie powiązane z naszą stroną

Jeśli zweryfikowaliśmy już odnośniki prowadzące do domeny i wszystko jest ok, sprawdźmy jakie portale wcześniej były do tej pory umieszczone na domenie i czy są one powiązane tematycznie do strony, którą pozycjonujemy.  Do tego celu możemy wykorzystać darmowe narzędzie Wayback Machine – https://archive.org/web/ , dzięki któremu możemy cofnąć się kilka lat wstecz w historii domeny. Warto sprawdzić czy domena nie była wykorzystywana jako zaplecze SEO niskiej jakości, czyli precle, SWL czy seokatalogi lub inne spamy.

Wayback machine dla gazeta.pl

  • Czy domena posiadała widoczność w wyszukiwarce

Widoczność to jeden z kluczowych elementów, którą obecnie większość pozycjonerów bierze pod uwagę przy wyborze miejsc do linkbuildingu. Warto więc zadbać o kupno domen, które historycznie posiadały dobrą widoczność w wyszukiwarce. Parametr ten możemy zweryfikować za pomocą narzędzi takich jak Semstorm czy Senuto.

Jeśli domena posiadała widoczność możemy ją zwykle szybko przywrócić, tworząc zoptymalizowany content wysokiej jakości i odtwarzając strukturę url-i (lub wykonać 301 na nowe podstrony).

Sprawdzenie widocznosci domeny Semstorm

Jak szukać używanych domen?

Kiedy już zdecydujemy się na wybór rozszerzeń i postawimy na stworzenie zaplecza na używanych domenach musimy znaleźć te wartościowe, które posiadają dobry profil linków i historię tematyczną.

  • Wyszukiwanie broken links

Za pomocą darmowego programu Xenu (do pobrania z http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html) możemy sprawdzić błędne linki znajdujące się na każdej stronie internetowej. Przykładowo wrzucając listę 50 serwisów znajdujących się na najwyższych pozycjach w Google na interesujące nas słowa kluczowe, program sprawdzi za nas każdy link znajdujący się na tych witrynach.

Nas interesują linki oznaczone jako No Such Host, pod którymi z dużym prawdopodobieństwem będą kryły się wygasłe domeny. Takie domeny możemy zarejestrować u dowolnego rejestratora za standardową opłatą (zwykle około 10 zł/netto).

  • Bazy wygasłych domen

Kolejną metodą na tanie zarejestrowanie używanej domeny jest skorzystanie z baz wygasłych domen jak na przykład http://www.seodomeny.pl/deleted/. Na stronie możemy określić okres z jakiego interesują nas wygasłe domeny i wybrać spośród dostępnych opcji. Musimy pamiętać, że część z widocznych domen mogła zostać ponownie zarejestrowana, dlatego przyda nam się soft, który zautomatyzuje za nas odpytywanie serwerów rejestratorów.

  • Giełdy domen

Giełdy domen swoje początki miały w Stanach Zjednoczonych, gdzie przestają już dziwić wielomilionowe transakcje sprzedaży. Giełda domen umożliwia bezpieczny i sprawny obrót domen z rynku wtórnego, giełda umożliwia odkupienia domeny od innego użytkownika. Do najpopularniejszych giełd w Polsce należą Aftermarket.pl i Premium.pl. Kupno domeny na giełdzie zwykle wiąże się z dużo większym wydatkiem niż wyżej wymienione metody, jednak pozwala nam zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Gielda domen Aftermarket

Rejestracja domeny – jak się do tego zabrać?

Jeśli wybraliśmy już domeny które spełniają wszystkie nasze oczekiwania możemy przejść do rejestracji. Na tym etapie również musimy pamiętać o kilku zasadach na które należy zwrócić szczególną uwagę, aby Google nie wykryło, że wszystkie domeny należą do jednego użytkownika i całe zaplecze zostało stworzone wyłącznie do celów manipulacji rankingiem wyszukiwarki.

  • Zróżnicowanie DNS

Czym więcej różnych wpisów DNS będą posiadały domeny w naszym zapleczu tym lepiej. W wypadku postawienia wszystkich stron na jednym serwerze, z jednym i tym samym wpisem DNS Google bez problemu je wyłapie, dlatego najlepiej będzie wykupić kilka kont u wielu różnych firm hostingowych lub skorzystać z usługi jednej firmy, ale takiej która oferuje wiele różnych serwerów DNS.

  • Zróżnicowanie rejestratorów

Powinniśmy skorzystać z usług jak największej ilości rejestratorów domen, warto zwrócić uwagę na koszt rejestracji i przedłużenia domen oraz dokładnie przeczytać regulamin. Niektórzy rejestratorzy posiadają zapisy o konieczności przedłużenia domen co zwykle wiążę się z dużo większą opłatą niż standardowe stawki rynkowe.

  • Zróżnicowanie danych rejestracyjnych

Kolejny istotny element naszej układanki to dane na jakie zarejestrowana jest domena, Google posiada do nich wgląd, dlatego najlepiej będzie je ukryć lub skorzystać z możliwości jaką dają niektórzy rejestratorzy jak Aftermarket na utworzenie profilu kontaktowego. Możemy wykorzystać tą funkcję i zarejestrować domeny na wiele różnych danych.

Stawiając zaplecze SEO musimy wziąć pod uwagę wiele różnych kwestii technicznych, które w końcowym rozrachunku przekładają się na wzrost widoczności naszej strony docelowej w wynikach organicznych.

Należy dokładnie przeanalizować każdy krok i zadbać o detale już na etapie wyboru domen. Stawianie mocnych stron wspierających nie należy do najtańszych działań SEO i zajmuje wiele czasu, dlatego nie można pozwolić sobie nawet na najmniejszy błąd podczas jego budowy.

The following two tabs change content below.

Klaudia Matlingiewicz

Specjalista ds. linkbuildingu w Redelement.pl
W redelement.pl zajmuję się wysokiej jakości linkbuildingiem. Z doświadczenia wiem, że czasami mniej znaczy więcej. Moje działania skupiają się na ilości idącej w parze z jakością.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się