Redelement.plTworzenie treści Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie firmowej?
Dlaczego warto prowadzić bloga

Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie firmowej?

Zanim użytkownik zdecyduje się na produkty lub usługi, chce wiedzieć o nich wszystko. Potrzebuje on porady i szuka informacji o zastosowaniu. Warto więc mieć przygotowane odpowiedzi. W tej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem jest blog. Jak pisać, o czym pamiętać i czy da się prowadzić go samemu – wyjaśniamy poniżej.

1. Czym jest blog?
2. Jak pisać treści na bloga?
3. Poradniki vs reklama usług/produktów
4. Komu zlecić prowadzenie bloga?

Czym jest blog?

Zdarzają się sytuacje, w których ludzie porównują blog do pamiętnika. Traktują go jak miejsce, gdzie opisuje się miniony dzień albo co się zapragnie. Natomiast prowadząc bloga biznesowego, stajemy się ekspertami w danej dziedzinie. Użytkownicy odwiedzają stronę, by dowiedzieć się co u nas słychać, ale pod kątem oferty, proponowanych usług i rozwiązań lepszych od konkurencji.

Nie ma co wracać do przeszłości mówiąc „kiedyś to były czasy”. Dzisiaj też są czasy i to o wiele lepsze. Za pomocą bloga docierasz do ludzi, którzy szukają pomocy, chcą porównać produkt albo utwierdzić się w przekonaniu, że go potrzebują. Pamiętaj, że nie musisz używać nazwy „blog”. Popularne są również „aktualności”, „wiedza”, „informacje” albo „czytelnia”.

Nie traktuj go jak zakładki z niepotrzebnymi wpisami. Wręcz przeciwnie – wykorzystaj do promocji firmy i nawet, jeśli będzie ona odrobinę nachalna, to nic się nie stanie. Jesteś u siebie, witasz gości, którzy wygodnie się rozsiadają i słuchają co masz do powiedzenia. Zamiast kawą lub herbatą, częstujesz ich informacjami o tym, co znajduje się w Twojej ofercie i dlaczego warto tego spróbować.

Jak pisać treści na bloga?

Treści publikowane na blogu powinny być powiązane z produktami i usługami Twojej firmy. To otoczenie będzie bardzo wygodne dla odbiorców trafiających na stronę, jak i dla robotów wyszukiwarki. Dla użytkowników to wygoda na etapie przejścia z poradnika do oferty – najpierw przeczytają tekst o zaletach i ogólnie o produkcie, a następnie wejdą na stronę, na której mogą dokonać zakupu.

Dla robotów będzie to z kolei ułatwienie, ponieważ zobaczą ścisłe powiązanie między podstroną bloga, a zawartym w tekście linku wewnętrznym, który prowadzi do opisywanego produktu. Pamiętaj, by bloga umieścić w podstronie, a nie na subdomenie. Roboty traktują subdomenę jako osobną stronę, a to wpływa na jej widoczność w wyszukiwarce.

Skup się na konkretach i unikaj informacji, które nie wniosą niczego, poza ilością znaków. Jeżeli tworzysz artykuł o zastosowaniu produktu, to wskaż jak najwięcej zastosowań. Nigdy nie wiesz do czego potrzebuje go zainteresowana osoba, trafiająca na bloga. Opowiedz o nim, przedstaw jego skład, mocne strony oraz wspomnij do czego raczej się nie przyda – to również bardzo cenne.

Jako ciekawostkę dodaj historię produktu lub usługi. Może jesteś jednym z pierwszych producentów w kraju albo tylko ty ściągasz go z zagranicy? Pochwal się tym i eksponuj zalety. Zajrzyj do naszych artykułów, w których tłumaczymy zasadę tworzenia treści. Sprawdź „Jak pisać wysokiej jakości teksty na potrzeby Content Marketingu” oraz „Co powinno znajdować się w tekście”.

Copywriting oferta

Poradniki vs reklama usług/produktów

Nie ukrywamy, że każdy poradnik to w pewnym stopniu reklama usługi i produktu. Istotne jest odpowiednie dawkowanie proporcji reklamy oraz merytoryki i przekazu w tekście. Dostarczając treść, zaoferuj przede wszystkim konkrety, udzielaj porad, odpowiadaj na pytania. Podejmując temat, w którym prezentujesz sposób na polerowanie samochodów, możesz wspomnieć, że użyłeś do tego maszyny polerskiej dostępnej w Twojej ofercie.

W innym kontekście, mówiąc o usługach oferowanych przez Twoją firmę, możesz wstawić cytat z kierownika konkretnego działu tłumaczącego, w jaki sposób pracujecie oraz dlaczego właśnie tak. Dzięki temu prezentujesz otwartą postawę, występujesz w roli eksperta i dodatkowo przedstawiasz zespół – zaufanych ludzi, którzy są specjalistami.

Komu zlecić prowadzenie bloga?

Możesz robić to osobiście – wtedy koszt działań ogranicza się do minimum. Często to Twój czas plus ewentualnie zakup zdjęcia, choć zdjęcie opisywanego produktu lub realizacji wykonane przez Ciebie będzie bardziej wiarygodne.

Prowadzenie bloga możesz oddać w całości agencjom marketingowym lub freelancerom i tylko doglądać ich pracy. Oczywiście to jest ten moment, kiedy niczym się nie przejmujesz. Opłacasz fakturę i cieszysz z dobrych wyników, ale też denerwujesz się, gdy ich nie ma.

Jest też opcja, by oba rozwiązania połączyć. Ty dostarczasz merytorykę, a spece od marketingu odpowiednio to obrabiają, by dotrzeć do grupy docelowej i sprawić, że firma, jej blog oraz oferta zostaną zapamiętane.

Współpraca ze specjalistami jest istotnym elementem w kwestii dopasowania tematów i słów kluczowych, które są pożądane przez użytkowników. Takie działanie to dobry pomysł również przy optymalizacji tekstu, czyli informacji o tym, jak powinien wyglądać i co zawierać od strony technicznej.

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Chcesz rozpocząć współpracę? Zapraszamy do „kontaktu”.

Piotrek Polok

teksty@redelement.pl

W redelement.pl odpowiadam za content. Research, tworzenie treści, jej optymalizowanie i zarządzanie nią to moja codzienność, w której czuję się bardzo dobrze. Jestem zdania, że prosty przekaz jest najlepszy, o czym przekonali się dotychczasowi Klienci.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się