
Opisy w sklepie internetowym – jakie powinny być? [VIDEO]
W trzecim odcinku porad skierowanych do przedsiębiorców opowiadamy, jak powinny wyglądać opisy na stronie sklepu internetowego.
Opis kategorii lub produktu – od szczegółu do ogółu
Zacznij od najbardziej niezbędnych informacji mówiących o produkcie. W przypadku ubrań może być to rozmiar, w przypadku kosmetyków ich zastosowanie. Na końcu tekstu umieść krótką informację o producencie i zachęć potencjalnego klienta do zakupu. Pamiętaj, by przy tworzeniu treści dla kategorii czy produktu kierować się zasadą minimum słów, maksimum treści. Dłuższe teksty możesz wykorzystać na blogu opisując szczegóły produktu w formie poradników, rankingów czy porównań. Więcej informacji znajdziesz w zakładce tworzenie treści.
Uważaj na duplikację treści
Przede wszystkim pisz swoimi słowami i umieszczaj informacje, których nie ma konkurencja. Jeżeli jesteś dystrybutorem i otrzymujesz opisy produktów od producentów, koniecznie musisz je zmienić. Unikniesz w ten sposób duplikacji treści, która nie jest akceptowana przez wyszukiwarkę. Podobnie jak przy tworzeniu tekstu na bloga tak i w opisie dla kategorii i produktu pamiętaj o zastosowaniu schematu:
- tytuł zawierający słowo kluczowe,
- wprowadzenie,
- nagłówki H, np. H1, H2, H3 ze słowami kluczowymi w odmianie i bez.
Umieszczaj frazy w tekście w taki sposób, by były naturalne i nie przesadzaj z ich ilością oraz postaw na synonimy. Roboty wyszukiwarki świetnie poradzą sobie z dopasowaniem tekstu do właściwego wyrażenia wpisywanego przez użytkownika w okienko wyszukiwarki. Twój meta tytuł oraz meta opis też powinny zawierać słowa kluczowe.
Subskrybuj kanał Redelement na YouTube i sprawdzaj nowe video dla przedsiębiorców.