Redelement.plBudowanie linków Wizytówki NAP – zwiększ widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania
Wizytowki NAP - zwieksz widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania

Wizytówki NAP – zwiększ widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania

Prowadzisz małą firmę w niewielkim mieście? Chcesz zajmować czołowe pozycje w wyszukiwarkach mając niewielki budżet? Dzięki lokalnym wynikom wyszukiwania Google pojawia się szansa na to, by przebić największe firmy przy relatywnie niewielkim wysiłku. Firma Google kilka lat temu wprowadziła do swojego algorytmu mechanizmu geolokalizacji, dzięki któremu za pomocą GPS lub adresu IP jest w stanie określić, z jakiego położenia geograficznego zadawane jest zapytanie i na tej podstawie wyświetlać reklamę usług firm znajdujących się w najbliższej okolicy.  Geolokalizacja jest czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz w mapkach Google.

Czytaj także: https://redelement.pl/linkbuilding-dla-stron-o-zasiegu-lokalnym-5-sprawdzonych-metod/

Aby zdobyć wysoką pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania warto zadbać o odpowiednią optymalizacje strony, stworzenie i właściwe uzupełnienie wizytówki Google, zdobycie linków z lokalnych portali (najlepiej tematycznych) czy też umieszczać cytaty NAP. Wizytówki NAP to bardzo skuteczna metoda na poprawę widoczności strony w lokalnych wynikach.

W poniższym tekście odpowiemy na pytania:

Czym są wizytówki NAP

NAP jest skrótem od angielskich słów NAME, ADDRESS, PHONE NUMBER oznaczającym pełną nazwę firmy, adres i numer telefonu.  Istnieją portale internetowe, które zbierają te dane i udostępniają swoim użytkownikom, aby mogli oni łatwiej znaleźć firmy z własnej okolicy. Wizytówki NAP to, więc nic innego jak stworzony profil firmowy na takim portalu i uzupełnienie go o odpowiednie dane (często konieczne jest podanie NIP i REGON w celu weryfikacji, czy firma rzeczywiście istnieje).

Wizytówki NAP są istotnym elementem rankującym w lokalnych wynikach wyszukiwania. Roboty wyszukiwarki, aby potwierdzić poprawność danych firmy porównują NAP umieszczone w różnych miejscach.

Zapytaj o ofertę na linkbuilding

Linki z wizytówek NAP – jak wpływają na pozycje strony

Oprócz nazwy, adresu, numerów telefonów niektóre portale NAP pozwalają nam na umieszczenie linków pozycjonujących prowadzących do naszej strony. Dzięki temu możemy „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu” – umieszczamy nasz cytat NAP oraz pozyskujemy odnośniki.

Linki z wizytówek NAP świetnie przekładają się na widoczność strony w lokalnych wynikach, a ponadto pozwalają pozyskać dodatkowy ruch użytkowników (przy założeniu, że tworzymy NAP-y na serwisach z dobrą widocznością 😉 ).

Jeśli posiadamy wizytówkę Google Moja Firma również możemy zadbać o jej podlinkowanie, wykorzystując serwisy NAP. Mamy wtedy większe szanse, że nasza firma pojawi się wyżej w mapkach, chociaż ten czynnik mocno powiązany jest z lokalizacją, w jakiej znajduje się użytkownik.

Dlaczego należy zadbać o ujednolicenia swojego NAP?

Jak wspomniałam tworzenie cytatów NAP wpływa na widoczność strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Aby jednak NAP-y działały prawidłowo musimy zadbać o ujednolicony schemat, jaki będziemy umieszczać na zewnętrznych serwisach. Oprócz korzyści związanych z poprawą pozycji zyskamy również zaufanie klientów, co jest niezwykle ważne w kontekście rozwoju naszej marki.

Dobrą praktyką jest powtarzanie danych znajdujących się w CEIDG. Do stworzenia schematu możemy wykorzystać na przykład notatnik lub excela. Przykładowy plik excela z cytatem NAP dla naszej firmy będzie wyglądał następująco:

Cytaty NAP

Lista serwisów NAP

Serwisy, na jakich możemy umieścić NAP naszej firmy to:

– portale społecznościowe takie, jak Facebook czy Linkedin

– bazy firm

– serwisy z pracą

– branżowe katalogi firm

– lokalne serwisy

10 wybranych serwisów NAP:

Na co uważać tworząc wizytówki NAP

Tworząc wizytówki NAP musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na regulamin serwisu, na którym zamierzamy się zarejestrować. Wiele firm oferuje darmowe założenie wizytówki, a na przykład po roku przesyła fakturę za emisję danych telekontaktowych. Należy wystrzegać się takich portali i szczególnie na nie uważać. Warto również zwrócić uwagę na parametry domeny, na jakiej umieszczamy NAP – szczególnie ilość i jakość linków przychodzących oraz wychodzących, widoczność w Google np. za pomocą Semstorma lub Senuto.

Klaudia Minkina

klaudiamatlingiewicz@gmail.com

W redelement.pl zajmuję się wysokiej jakości linkbuildingiem, opieką nad wizerunkiem firmy oraz prowadzeniem social mediów. Z doświadczenia wiem, że czasami mniej znaczy więcej. Moje działania skupiają się na ilości idącej w parze z jakością.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się