+48 519 106 555

+48 503 770 447

Kopalnia, ul. Szkolna 74

Redelement.plPorady marketingowe Pandemia COVID-19 a działania marketingowe firmy
pandemia a działania marketingowe

Pandemia COVID-19 a działania marketingowe firmy

Sytuacja epidemiologiczna w naszym kraju jest bardzo dynamiczna. Nie mamy pewności, czy nie dojdzie do pełnego lockdownu przez postęp pandemii COVID-19. Dla wielu branży byłoby gwoździem do trumny i równoznaczne z zamknięciem biznesu.

Są firmy, które dobrze sobie radzą i nie odczuwają tak mocno skutków pandemii, ale wiele działalności od ponad 9 miesięcy jest w uśpieniu. Niepewna przyszłość naszej gospodarki rodzi pytania. Co będzie z moją firmą i czy skoro od dłuższego czasu nie prosperuje tak dobrze, jak do tej pory to czy powinienem inwestować w reklamę w internecie?

1. Skutki pandemii w gospodarce
2. Wydatki na reklamę w czasie pandemii
3. Przemyślany plan i konsekwentne działanie kluczem do sukcesu
4. Pandemia koronawirusa – ciężki czas dla przedsiębiorców

Skutki pandemii w gospodarce

Wiele firm od kilku miesięcy walczy o przetrwanie. Mniejsze zyski są równoznaczne z cięciami kosztów, aby utrzymać balans. Przedsiębiorstwa rezygnują z najbardziej zbędnych – według nich w tej sytuacji – wydatków. Pracodawcy chcąc chronić część stanowisk pracy zostają zmuszeni do rozwiązania umów z innymi pracownikami.

W ciągu 4 pierwszych miesięcy trwania pandemii przybyło w Polsce ponad 110 tysięcy osób bezrobotnych. W tym czasie ZUS wypłacił 66 tysięcy świadczeń dla osób, które straciły pracę konkretnie z powodu pandemii COVD-19. Większość to kobiety.

Wiosną tego roku pracodawcy mogli skorzystać z pomocy finansowej od rządu. Jednak w sytuacji, gdy firmy nie zarabiają na pokrycie kosztów, to nie będą utrzymywać miejsc pracy, wynajmować lokali i płacić ZUS’u. Każdy ratuje się jak może, ponieważ tak poważnych problemów gospodarczych w naszym kraju, a także na całym świecie nie było od czasów II wojny światowej.

Wydatki na reklamę w czasie pandemii

Obecnie firmy ograniczają wydatki na reklamę w internecie w lub rezygnują z niej całkowicie. Każda decyzja może być albo ratunkiem, albo strzałem w stopę. W przypadku reklamy w internecie dla dużej części biznesów będzie to bardzo zły ruch, który pociągnie konsekwencje na długo.

Otóż internet jest aktualnie głównym źródłem sprzedaży, a biznes coraz chętniej przenosi swoją działalność właśnie do sieci. Od początku miesiąca galerie handlowe zostały zamknięte, przez co ucierpiała nie jedna firma. Jeżeli już wcześniej postawiła na reklamę w internecie to teraz może zbierać owoce z tych działań. Klienci znajdą ich ofertę, ponieważ strona ma już odpowiednią pozycję.

Zapytaj o ofertę na linkbuilding

Przeniesienie biznesu do internetu jest również ratunkiem dla branż usługowych, które przez pandemię COVID-19 nie mogą funkcjonować, jak dotychczas. Dla przykładu, jeżeli prowadzimy zakład fryzjerski czy kosmetyczny, to na naszej stronie możemy uruchomić sklep internetowy, w którym będziemy sprzedawać kosmetyki czy akcesoria do pielęgnacji, jak np. szczotki do włosów.

Oczywiście nie każdy biznes ma możliwość przekształcenia swojej oferty w ten sposób. Jednak dla wielu będzie to alternatywą, która może pozostać już na stałe jako dodatkowe źródło dochodu z działalności firmy. Pamiętajmy jednak, że bez odpowiedniej kampanii reklamowej w internecie nikt nie trafi na ofertę naszej firmy.

Przemyślany plan i konsekwentne działanie kluczem do sukcesu

W poprzednich artykułach oraz materiałach wideo na kanale Redelement.pl na Youtube podkreślałam wielokrotnie, że tylko długofalowe działania marketingowe mogą przynieść naszej stronie internetowej wysokie i stabilne pozycje na konkretne słowa kluczowe. Właśnie ta długofalowość, a co za tym idzie regularność działań jest kluczem do sukcesu.

Kolejnym krokiem jest cierpliwość. Nie oczekujemy wyników po miesiącu działań tylko dajmy sobie czas. Zaplanujmy założenia optymalnej kampanii reklamowej w internecie, a następnie konsekwentnie je wdrażajmy.

Oczywistym jest, że w dobie pandemii SARS-COV-2 przy mniejszych dochodach naszej firmy nie będziemy w stanie przeznaczyć na marketing dużych kwot, jednak nie rezygnujmy z niego całkowicie. Konkurencja może nie mieć tego problemu i prowadząc swoją kampanię dalej umacnia pozycję. Nam po zakończeniu pandemii może być wtedy znacznie trudniej ich dogonić, o wyprzedzeniu nie wspominając. Przeznaczmy chociaż minimalny budżet na reklamę w internecie, aby podtrzymać dotychczasowe efekty. Takie działania zaowocują w przyszłości

Pandemia koronawirusa – ciężki czas dla przedsiębiorców

Nie da się ukryć, że pandemia koronawirusa jest ciężkim czasem dla przedsiębiorców. Części z nich nie udało się utrzymać swoich biznesów. Według danych z GUS w marcu działalność zawiesiło ponad 60 tys. firm. W późniejszych miesiącach wynik ten był znacznie mniejszy. Było to spowodowane zapomogą od Państwa, którą właściciele firm otrzymali w pierwszej fali zachorowań. Druga niestety nie jest łatwa dla nikogo.

Copywriting oferta

Oprócz tego, jak niebezpieczny jest wirus SARS-COV-2 obawiamy się również o nasze życie zawodowe, także jako przedsiębiorcy. To jakie ruchy będziemy wykonywać w jej trakcie zaważą o losach naszej działalności. Jedno jest pewne, jeżeli uda nam się utrzymać nasz biznes na dobrym poziomie to wyjdziemy z tej pandemii silniejsi jako firma i już inaczej będziemy patrzeć na przyziemne problemy, które do tej pory wydawały nam się dość duże. Doświadczenie, które zdobędziemy w trakcie jej trwania pozostanie na długo i może również wpłynąć na scalenie relacji na wielu szczeblach wewnątrz firmy.

Klaudia Minkina

W redelement.pl zajmuję się wysokiej jakości linkbuildingiem. Z doświadczenia wiem, że czasami mniej znaczy więcej. Moje działania skupiają się na ilości idącej w parze z jakością.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się