Redelement.plTworzenie treści Narzędzia wspomagające monitorowanie efektów strony internetowej
Narzędzia wspomagające monitorowanie efektów strony www

Narzędzia wspomagające monitorowanie efektów strony internetowej

Posiadasz stronę internetową i nie wiesz jak monitorować wyniki swoich działań oraz gdzie szukać narzędzi, które pomogą uzyskać jeszcze lepsze rezultaty? Poznaj te podstawowe, które najbardziej sprawdzone i co ważne – bezpłatne.

Narzędzia przedstawione w tym tekście z całą pewnością zasługują na osobny artykuł ze względu na ich rozbudowane możliwości. Dlatego przedstawię je bardzo ogólnie, by pokazać tylko, że takie rozwiązania istnieją i warto z nich korzystać.

Google Search Console

Google Search Console (kiedyś Google Webmaster Tools) to narzędzie w pełni darmowe i niezbędne – nie tylko dla webmastera, ale i dla właściciela strony. GSC dostarcza informacji na temat strony internetowej pod kątem skuteczności oraz informuje o błędach, jakie na niej występują. Korzystając z tego narzędzia masz też możliwość indeksowania nowych podstron lub tych, które zostały edytowane.

W panelu skuteczności znajdziesz kolejno cztery kolorowe prostokąty:

  • łączna liczba kliknięć
  • łączna liczba wyświetleń
  • średni CTR (współczynnik kliknięć do wyświetleń)
  • średnia pozycja strony internetowej na dane słowo kluczowe

Google Search Console 1

Przy pomocy czterech kolorowych kwadratów dowiesz się o stronach:

  • z błędami
  • prawidłowych, ale z ostrzeżeniami
  • prawidłowych
  • wykluczonych

Google Search Console 2

W „szczegółach” otrzymasz wyjaśnienie co dzieje się z daną podstroną i jaki jest powód, np. komunikat: Stan – Wykluczono, Typ – Strona zawiera przekierowanie. Na początku komunikaty wysłane z systemu mogą brzmieć trochę tajemniczo, jednak narzędzie w codziennym użytkowaniu jest bardzo proste i intuicyjne.

Google Analytics

Google Analytics to drugie narzędzie, dzięki któremu możesz śledzić ruch na stronie internetowej. Wykorzystywane jest przez sklepy internetowe, jak i firmy z branży usług/serwisu, ponieważ pozwala monitorować sprzedaż czy kontakt. Oczywiście wszystko po skonfigurowaniu, ponieważ na samym początku widzimy tylko część danych. Podobnie jak w Google Search Console (GSC) znajdziesz podział na zakładki, m.in z raportami:

  • czas rzeczywisty
  • odbiorcy
  • pozyskiwanie
  • zachowanie
  • konwersje

Google Analytics

Jedną z zalet Google Analytics jest raportowanie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu widzisz skąd i dokąd podąża użytkownik oraz z jakiego miasta pochodzi. Oczywiście nie warto brać danych w pełni dosłownie, ponieważ czasami ruch mobilny (np. z telefonu) może wskazywać Warszawę (centrala wielu nadawców sygnału), a nie realne miasto użytkownika. Pamiętaj, że Google Analytics jest bezpłatny.

Keyword Planner

Keyword Planner nie monitoruje ruchu na twojej stronie internetowe, ale sprawdzi popularność słów kluczowych. Narzędzie przydaje się nie tylko podczas planowania schematu strony, wprowadzania kategorii/usług/produktów – jakkolwiek to nazwać, ale też przy planowaniu kolejnych działań contentowych. Dodam, że to również narzędzie od Google. I również darmowe.

keyword planner

Wiem, że na rynku jest wiele innych (lepszych), płatnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z kilku, tych darmowych i tych nie, rozwiązań, by jeszcze precyzyjniej określić przydatność fraz, na które chcemy być widoczni w wyszukiwarce.

Monitorowanie pozycji

Warto mieć również alternatywę w temacie monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Google Search Console wskazuje nam średnią pozycję i to w zależności od zakresu, jaki wybierzemy. Dlatego dobrze jest mieć narzędzie, które pokaże pozycję „tu i teraz” oraz porówna ją – znowu w zależności od zakresu, jaki wybierzemy – z poprzednim dniem, tygodniem czy miesiącem.

Podobnie, jak w przypadku „keyword researchu”, czyli doboru słów kluczowych, tak w temacie monitorowania fraz – wybór narzędzi jest spory. Osobiście używam SeoStation – to akurat płatne narzędzie, choć jest też okres testowy. Oprócz standardowych pozycji są też wyniki mobile oraz mapki. Wyniki monitorowania można wyświetlić w formie wykresów, tabel oraz raportów.

To tylko kilka rozwiązań, które możesz zastosować do monitorowania swoich działań w internecie. Temat jest bardzo obszerny i z pewnością będzie rozwijany na naszym blogu, dlatego odwiedzaj go regularnie. Jeśli potrzebujesz pomocy w działaniach marketingowych (Linkbuilding, Copywriting lub usług kompleksowych) zapraszamy do kontaktu.

Piotrek Polok

teksty@redelement.pl

W redelement.pl odpowiadam za content. Research, tworzenie treści, jej optymalizowanie i zarządzanie nią to moja codzienność, w której czuję się bardzo dobrze. Jestem zdania, że prosty przekaz jest najlepszy, o czym przekonali się dotychczasowi Klienci.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się