Redelement.plBudowanie linków Linkbuilding dla stron o zasięgu lokalnym. 5 sprawdzonych metod
Linkbuilding dla stron lokalnych. 5 sprawdzonych metod

Linkbuilding dla stron o zasięgu lokalnym. 5 sprawdzonych metod

Ile razy zdarzyło Ci się być w innym mieście, kiedy nagle Twoje auto odmówiło posłuszeństwa? Silnik przestał działać albo złapałeś popularnego kapcia? W takiej sytuacji zwykle chwytamy za telefon i szukamy rozwiązania. Z pomocą przychodzą lokalne firmy, które potrafią rozwiązać każdy problem. Mieszkając w Katowicach, nie będziemy szukali przecież fryzjera ze Szczecina, skoro „pod nosem” możemy skorzystać z usług znakomitego stylisty.

Google już kilka lat temu zauważyło, że wielu użytkowników szuka firm lokalnych, znajdujących się w niedalekiej odległości od miejsca, z którego wykonano zapytanie. Stąd duża część słów kluczowych wpisywanych w okno wyszukiwarki, posiada charakter regionalny. Jak pozycjonować się na rynku lokalnym i jakie linki warto zdobywać, aby znaleźć się na szczycie wyników Google?

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Większość osób szukających w Google usług, takich jak siłownia, biuro rachunkowe, szkoła nauki jazdy czy naprawia obuwia, oczekuje informacji o firmach, które działają w niedalekiej odległości od miejsca, w którym się właśnie znajdują. Google kilka lat temu zauważyło ten trend i udoskonaliło swój algorytm o umiejętność rozpoznawania z jakiej lokalizacji wysyłane jest zapytanie. Na tej podstawie, użytkownikom przedstawiane są oferty firm, znajdujących się w konkretnym mieście lub regionie.

Wyniki z wyszukiwania lokalnego Google

Korzyści z wprowadzenia do algorytmu geolokalizacji wyników wyszukiwania czerpią przede wszystkim użytkownicy, którzy dostają lepiej dopasowane wyniki. Drugim beneficjentem są małe, lokalne firmy. Te mogą konkurować stosunkowo niewielkim nakładem kosztów z większymi od siebie przedsiębiorstwami, z którymi wcześniej nie miały szans na równą rywalizację o czołowe pozycje.

Do największych zalet pozycjonowania lokalnego możemy zaliczyć:

  • szybsze dotarcie do lokalnych klientów,
  • tańszy koszt promocji w wyszukiwarce Google,
  • możliwość skutecznego konkurowania z większymi firmami,
  • wzmocnienie świadomości marki na lokalnym rynku,
  • znaczny wzrost sprzedaży towarów lub usług.

Konto Google Moja Firma

Usługa Google Moja Firma (GMF) jest doskonałym narzędziem, które warto wykorzystać w pozycjonowaniu lokalnym. GMF to usługa przeznaczona do tworzenia stron wizytówek firm lokalnych. Dzięki utworzeniu takiej wizytówki, powiązaniu jej ze stroną internetową i uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych, pną się ku górze szanse, że nasza firma pojawi się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Google moja firma - pozycjonowanie lokalne

Wizytówkę GMF można założyć pod adresem https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Firma Google przygotowała prosty interfejs w języku polskim, z którym poradzi sobie nawet początkujący użytkownik. Po uzupełnieniu wszystkich danych, musimy zaczekać na list z kodem weryfikacyjnym, dzięki któremu będziemy mogli aktywować naszą wizytówkę.

Czas oczekiwania to zwykle około dwóch tygodni. Po weryfikacji otrzymamy pełen dostęp do funkcji, jakie oferuje nam profil w GMF. Warto zadbać o to, aby informacje znajdujące się w profilu, zawsze były aktualne. Doskonałą praktyką jest również dodawanie wiadomości w postaci wpisów – można wykorzystać te z naszego bloga.

Dlaczego linki są nadal ważne?

Linki prowadzące do stron internetowych to nadal jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Warto dbać o ich wysoką jakość. Pamiętajmy, że jeden link z mocnej strony, będzie lepszy od tysiąca z niskiej jakości. Proces budowania linków nazywany jest linkbudingiem. Czym jest linkbuilding wyjaśniliśmy w poprzednim wpisie.

W szerokim skrócie linkbuilding to system głosów, jakie inne strony internetowe oddają na naszą witrynę. Czym więcej renomowanych, tematycznych stron przydziela nam swój głos, tym wyżej w rankingu Google jesteśmy. Oczywiście zakładając, że mamy zrobiony dobry onsite i content wysokiej jakości, napisany przez profesjonalnego copywritera.

W pozycjonowaniu lokalnym, linki mają równie duże znaczenie jak w działaniach SEO zakrojonych na ogólnokrajową skalę. Warto jednak swoją uwagę skierować na pozyskiwanie odnośników ze stron stricte regionalnych oraz takich, które pozwalają na udostępnienie NAP (z ang. Name, Adress, Phone). W cytatach NAP musimy postawić przede wszystkim na spójność. Mamy tutaj na myśli to, że we wszystkich wzmiankach na temat klienta powinny być te same dane.

Warto przygotować sobie osobny plik z NAP, przykładowo w arkuszu Excela. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie pomylisz niczego przy tworzeniu cytatów na kolejnych stronach.

Cytaty NAP

Skąd pozyskać wysokiej jakości lokalne linki, które skutecznie podnoszą pozycję? 5 dobrych metod

Wizytówki NAP

Wizytówki NAP to doskonała metoda na poprawienie rankingu w lokalnych wynikach wyszukiwania. Są to strony pozwalające na zacytowanie pełnego NAP, wraz z opisem firmy. Co więcej, w wizytówkach NAP często możliwe jest również umieszczenie aktywnego linka prowadzącego do strony. W naszej ofercie znajdują się tylko takie miejsca, gdzie można umieścić odnośnik.

Zapytaj o ofertę na linkbuilding

Lokalne fora internetowe

Fora dyskusyjne to świetny sposób na pozyskiwanie dobrej jakości tematycznych linków. Oczywiście pod warunkiem, że forum jest moderowane i niezaspamowane przez boty typu Xrumer. W pozycjonowaniu lokalnym warto wykorzystać fora związane z danym miastem. W poszukiwaniu regionalnych forów możesz wykorzystać Google i zapytania z operatorami INURL: oraz INTITLE:, które pozwolą zawęzić zakres. Operatorów oczywiście jest więcej i można tworzyć inne warianty. Oto przykład wyszukiwania z zastosowaniem INURL: i INTITLE:

Lokalne fora znalezione za pomocą operatorów google

Linki na forum zwykle można umieścić na trzy sposoby. Pierwszym jest klasyczny link umieszczony w poście i otoczony tekstem. Należy zadbać o to, aby wątek, w którym umieszczamy post, był powiązany tematycznie z pozycjonowaną domeną. Kolejne dwa sposoby to umieszczenie linka w podpisie (sygnaturze) oraz w profilu, w polu strona www. Duża część skryptów dedykowanych dla forów dyskusyjnych pozwala na takie rozwiązanie.

Prasa

Do promowania naszych usług i produktów możemy wykorzystać lokalne portale i serwisy internetowe. Zwykle takie odnośniki pozyskiwane są w postaci banerowej lub są popularnymi artykułami sponsorowanymi, za które należy zapłacić. Możesz jednak skontaktować się autorami serwisów i zapytać, czy dopuszczają opcję opublikowania treści w zamian za linka – są to tak zwane artykuły gościnne. Wówczas serwis otrzymuje wysokiej jakości treść, a Ty świetnego linka, który podniesie ranking lokalny.

Blogi/influencerzy

Każde miasto to ludzie. Ludzie, którzy chcą pokazać się Internecie – większość na Facebooku, YouTubie czy Instagramie. Znajdziemy jednak również takich, którzy prowadzą własne blogi tematyczne o zasięgu lokalnym. i One również świetnie nadają się do zdobycia dobrej jakości odnośników. Z kolei ludzie prowadzący blogi o dużym zasięgu to tak zwani influencerzy. Oni pomogą nam w odpowiednim i umiejętnym wypromowaniu naszych usług lub produktów.

Broken links, czyli tak zwane martwe linki, to odnośniki prowadzące do domen, które wygasły lub zawierają błędy w pisowni. Za pomocą darmowego programu XENU, możesz przeszukiwać regionalne portale i odnajdywać wygasłe domeny z mocnymi linkami, które następnie zarejestrujesz i wykorzystasz jako własne zaplecze SEO. Po znalezieniu i rejestracji domen, budujesz na nich tematyczne strony, z wartościowym contentem.

Ważne, aby były to dobrej jakości witryny, które generują ruch z wyszukiwarki. Zwykle zbudowanie takiej strony zajmuje kilka miesięcy, ale dzięki niej możesz pozyskać wartościowe linki, nad którymi zyskasz pełną kontrolę. W razie problemów ze domeną główną, będą one generowały ruch użytkowników, przez co nie stracisz klientów.

Podsumowanie

Metod na zdobycie świetnej jakości linków lokalnych jest naprawdę mnóstwo i tylko od wyobraźni osoby odpowiedzialnej za linkbuilding zależy, jak wiele uda się ich pozyskać. Jeśli nie masz czasu na budowanie lokalnych odnośników, możesz zlecić je nam. Zajmujemy się linkbuildingiem kompleksowo. Stawiamy na jakość. Po wykonanym zleceniu otrzymasz od nas pełen raport pozyskanych linków.

Zapytaj o ofertę na linkbuilding

Klaudia Minkina

klaudiamatlingiewicz@gmail.com

W redelement.pl zajmuję się wysokiej jakości linkbuildingiem, opieką nad wizerunkiem firmy oraz prowadzeniem social mediów. Z doświadczenia wiem, że czasami mniej znaczy więcej. Moje działania skupiają się na ilości idącej w parze z jakością.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się