+48 519 106 555

+48 503 770 447

Konopiska, ul. Towarowa 2

kontakt@redelement.pl

Redelement.plTworzenie treści Jak pisać wysokiej jakości teksty na potrzeby Content Marketingu
Jak pisać wysokiej jakości teksty na potrzeby Content Marketingu

Jak pisać wysokiej jakości teksty na potrzeby Content Marketingu

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Wartościową treść tworzy się godzinami, dlatego tekstu nie da się napisać w pięć minut. Kiedy copywriter zapewnia, że na artykuł potrzebuje chwili, klient nie powinien spodziewać się efektu, z którego będzie zadowolony. O czym pamiętać tworząc wysokiej jakości artykuły?

Brief elementem tekstu wysokiej jakości

Dobry brief to podstawa. Jeżeli masz stworzyć tekst opisujący ofertę, to najpierw musisz ją dobrze poznać. Potrzebujesz informacji o grupie docelowej, jej potrzebach i wymaganiach. Uzyskaj od klienta jak największą ilość szczegółów, ponieważ im więcej wiesz, tym łatwiej będzie napisać wartościowy artykuł. Pytaj o wszystko, co wydaje się istotne i co warto byłoby zamieścić w tekście. W najgorszym wypadku nie otrzymasz odpowiedzi na zadane pytanie.

Zamieszczone w briefie profil firmy oraz jej grupa docelowa, podpowiedzą, jakiego języka, stylu oraz słów używać. Inaczej będziesz zwracać się do prawników, a inaczej do budowlańców, których nomenklatura jest zupełnie różna. Przedstawione przykłady to tylko część, ponieważ w każdym zleceniu mogą być istotne inne elementy. Pamiętaj, że brief nie nauczy Cię pisać. On może tylko nakierować, w którą stronę warto pójść.

Research, źródła, pomoc ekspertów

Jeżeli brief, który otrzymałeś od klienta jest wystarczający, to i tak dorzuć od siebie kilka ogólnych informacji. W internecie było już wszystko i nie napiszesz nic nowego, ale możesz zrobić to inaczej. Postaw więc na rzetelny research i znajdź smaczki, którymi możesz zaciekawić czytelnika. Zrób wszystko, aby trafiając na pięćdziesiąty tekst o butach do garnituru, powiedział: „O, a tego nie wiedziałem”.

Sprawdzaj źródła, z których pozyskujesz informacje. Bądź jak dziennikarz i weryfikuj to, co chcesz umieścić w swoim artykule. Pisz tylko o tym, czego jesteś pewien. Wprawdzie papier przyjmie wszystko, lecz później ciężko będzie się wytłumaczyć. Tworząc tekst dla klienta, który jest specjalistą i ma wiedzę w danej dziedzinie, skorzystaj z jego pomocy. Nie musi pisać jak poeta, ponieważ ma przekazać tylko szczegóły do wykorzystania w artykule. To Ty jesteś od tego, żeby zaciekawić czytelnika.

Wiem, że są sytuacje, kiedy ciężko namówić właściciela firmy na napisanie kilku słów. Zazwyczaj nie ma czasu albo nie wie jak się do tego zabrać. Możesz mu to ułatwić. Przygotuj schemat artykułu, w którym przedstawisz, co i gdzie będzie się znajdować. Wtedy on sam, z poziomu specjalisty, zauważy, że pomysł jest dobry albo doda swoje uwagi, informując, że coś jest nieistotne i należy to pominąć. Ważne, by do takich ustaleń dochodziło przed rozpoczęciem tekstu, a nie po jego oddaniu. Są sytuacje, w których okazuje się, że trzeba pisać od nowa. Wówczas któraś ze stron traci.

Zalety produktów i usług – przedstaw je ze smakiem

Ultralekki, superszybki, megacichy – lubimy słowa, które podkreślają wyjątkowość. Podobnie jak „promocja”, „wyprzedaż” albo „sale”, widoczne nie tylko w centrach handlowych. Jeśli jednak jest ich za dużo, czujemy się nieswojo. Upychanie przymiotników może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i zamiast jako profesjonaliści, zostaniemy odebrani jako chwalipięta.

Zwracaj więc uwagę na korzyści, które naprawdę nimi są. Opowiedz o zaletach wyróżniających produkt czy usługę na tle konkurencji. Nie ma dwóch takich samych ofert i zawsze znajdziesz coś wyjątkowego. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka jest ona dla Ciebie „kopipejstem”.

Wejdź w rolę potencjalnego Klienta i zastanów się, co chciałbyś wiedzieć o produkcie zanim go kupisz. Jak myślisz, która wiadomość będzie bardziej wartościowa dla osoby poszukującej czajnika elektrycznego? Informacja, że dostępne są modele w przeźroczystej obudowie czy, że woda zagotuje się kilkanaście minut szybciej niż w tradycyjnym czajniku?

„Czy produkt rozwiąże mój dotychczasowy problem, kiedy go kupię?” – To odpowiedź, której chcą użytkownicy. I tak samo jest z usługami. Odpowiadaj na proste pytania i wyjaśniaj, co się z tym wiąże.

„Jak usługa, z której skorzystam, wpłynie na moje funkcjonowanie?” – Rozważ czy wpłynie to na wydajność firmy, szybszą pracę albo większy zysk. Jakie będą korzyści, kiedy się na nią zdecydujesz.

„Czy jest ona długoterminowa, a może płacę tylko raz?” – Istnieją dwa rozwiązania. Oferta długoterminowa jest bardziej opłacalna. Jednorazowa usługa nie wiąże umową, ale jest droższa.

Copywriting oferta

Zaserwuj prostotę

Wspomniałem na początku, że wiele zależy od odbiorcy, do którego kierujemy artykuł. Zrób sobie test. Wczuj się w rolę czytelnika i pomyśl, jak irytujące bywają użyte na siłę słowa. Warto zachować równowagę i wyczuć, które zdanie jest zbędne. Sprawdź, czy tekst bez niego jest taki sam. A może nawet lepszy? Pisząc prostota, nie mam na myśli tego, że treść nie ma być dobrze wyposażona. Ma być. Jednak przede wszystkim musi być funkcjonalna i prosta w obsłudze.

Zachęć do działania

Gratulacje, opisałeś już wszystko. Zrobiłeś co mogłeś i zdajesz sobie sprawę, że teraz ruch jest po stronie czytelnika. Nie zostawiaj go samego sobie, tylko wyjdź naprzeciw i poprowadź dalej. Wykorzystaj popularne „call to action (CTA)” i zachęć do działania.

Jeśli przeczytał artykuł, daj mu poczucie, że w razie pytań czy refleksji, zawsze może do Ciebie napisać. Stwórz możliwość zapoznania się z produktami/usługami, które zostały opisane w tekście – bez potrzeby otwierania każdej zakładki na stronie. Podpowiedz możliwość polubienia artykułu i udostępnienia go znajomym.

Postaw na makeup

To już kosmetyka. Musisz jednak zdać sobie sprawę, jak bardzo istotna. Treść ma przyciągnąć, zainteresować i przekonać. Właśnie dlatego należy pracować nie tylko nad warstwą merytoryczną, ale również zadbać o interpunkcję i schludność tekstu. Wyjustowanie, użycie nagłówków, wstawienie śródtytułów, przecinków czy podpisanie obrazków, to działania, które mogą mieć wpływ ostateczną decyzję czytelnika.

Ten krótki poradnik jest tylko wyjaśnieniem konkretnych przykładów oraz możliwością inspiracji. Nie bierz go za wyznacznik, który będzie wykorzystywany przez Ciebie we wszystkich kampaniach czy działaniach marketingowych. Każda kampania jest inna, więc i schemat musi być dopasowany.

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści chętnie doradzą najkorzystniejsze rozwiązanie.

The following two tabs change content below.

Piotrek Polok

W redelement.pl odpowiadam za content. Research, tworzenie treści, jej optymalizowanie i zarządzanie nią to moja codzienność, w której czuję się bardzo dobrze. Jestem zdania, że prosty przekaz jest najlepszy, o czym przekonali się dotychczasowi Klienci.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Bądź na bieżąco!

Obserwuj nas na Facebooku

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się