+48 519 106 555

+48 503 770 447

Konopiska, ul. Towarowa 2

kontakt@redelement.pl

Redelement.plTworzenie treści Jak pisać teksty, które konwertują?
Jak pisać teksty, które konwertują

Jak pisać teksty, które konwertują?

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Jakich elementów użyć, by zbudować dobrą treść? Jak pisać teksty, które konwertują? Na co zwrócić uwagę siadając do pisania artykułu? Odpowiadamy na pytania i prezentujemy rozwiązanie w postaci 4 razy „bądź”.

Bądź ekspertem

Każdy lubi profesjonalizm. Przychodząc do specjalisty oczekujemy dobrej obsługi. Tę ma zagwarantować pewny siebie fachowiec, posiadający wiedzę merytoryczną. Ludziom potrzebne są konkrety, dlatego zrezygnuj z ogólników albo ostatecznie potraktuj je jako dodatki.

Pamiętaj, że krótszy tekst może być bardziej wartościowy, niż popularne „lanie wody”. Tworząc treści o produkcie czy usłudze, zaczynaj od najbardziej istotnych dla czytelnika informacji. Nawiąż do sytuacji, w których produkt lub usługa sprawdzają się najlepiej, dają korzyść i ułatwiają funkcjonowanie.

Nie możemy zagwarantować, że użytkownik przeczyta ofertę i od razu rzuci się w wir zamówień na Twojej stronie. Zanim dokona wyboru, może sprawdzić jeszcze kilka innych, konkurencyjnych miejsc.

Warto jednak mieć na uwadze, że budowanie wizerunku i odpowiednie zaprezentowanie produktu/usługi, przekłada się na zaufanie Klienta. Zarówno tego powracającego, jak i tego, który odwiedza stronę po raz pierwszy.

Bądź pomocny

W dobie „clickbaitów”, gdzie w treści nie znajdujemy odpowiedzi na zadane w tytule pytanie, warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom czytelnika. Jeżeli użytkownik trafia do Ciebie, ponieważ zaciekawił go tytuł: „Jak odpowiedzieć na pytanie?”, to zrób wszystko, aby dać mu tę odpowiedź/wskazówkę/radę.

Nazwij to jak chcesz, ale nie odpowiadaj, że sam nie wiesz, choć też chętnie się dowiesz. Pozyskanie ruchu, który nie doprowadzi do sprzedaży, jest bezwartościowe, a przecież nie taki jest tytuł tego artykułu. Zaspokajaj użytkowników treścią wysokiej jakości i pomagaj im podjąć właściwą decyzję.

Można to zrobić przy użyciu odpowiednich słów, ale pamiętaj też o fotografiach. Nie bez powodu mówi się, że kupujemy oczami, dlatego zdjęcia produktów powinny być profesjonalne. Jednak nie o tym dzisiaj rozmawiamy. Przejdźmy dalej.

Szanuj czas użytkownika, który Cię odwiedził. Pomóż znaleźć rozwiązanie. Wskaż produkty/usługi wartościowe dla niego, a przede wszystkim daj mu wybór. Oferta może być zbliżona do siebie, ale nie zapominaj o różnorodności. Klient często nie potrzebuje całego pakietu, tylko jednorazowej pomocy. Zadbaj o to, by trafiać do odbiorcy „detalicznego” oraz do tych, z którymi będziesz współpracować na bieżąco.

Copywriting oferta

Bądź dostępny

Opisując dany produkt lub usługę, np. na blogu, wstaw w treści odnośnik do niego. Użytkownik przeczyta tekst i będzie miał możliwość bezpośredniego zakupu. Nie chcę zagłębiać się w temat user experience, jednak takie rozwiązanie będzie o wiele bardziej wygodne. Posługuj się zdjęciami tego, co opisujesz i twórz aktywne linki (przeniesienie do produktu, po kliknięciu w obrazek).

Pisząc tekst nie zapomnij o tym, by wyjść do czytelnika z inicjatywą. Zostaw numer telefonu albo adres mail. Nigdy nie wiesz, kiedy osoba czytająca artykuł zdecyduje się na dany produkt. I może zanim to zrobi, będzie chciała zadać jeszcze kilka pytań.

Nie ukrywaj się. Robisz to dla Klienta, więc pokaż, że jesteś nie tylko ekspertem i możesz mu pomóc (jak wyżej), ale również łatwo się z Tobą skontaktować. To prozaiczne, jednak w internecie wciąż funkcjonują firmy, które preferują tylko kontakt przez formularz, czyli „zostaw namiar, a ktoś od nas się do Ciebie odezwie (albo i nie)”.

Bądź sobą

Pokaż, jaki naprawdę jesteś. Jeśli oferujesz ręcznie malowaną porcelanę, ponieważ to Twoja pasja, którą zaraził Cię dziadek – napisz o tym! Często nie zwracamy uwagi na detale, a to właśnie one pozwalają nam identyfikować się z osobą, z którą chcemy współpracować. Nigdy nie wiemy, na jak długo i jakie zawodowe losy na połączą. Nie pisz jednak niestworzonych historii. Te są niepotrzebne, a prawda zawsze się obroni.

Jeśli sam używasz oferowanych przez siebie produktów, możesz we wpisach na blogu pokazać, w jaki sposób je wykorzystujesz. Stwórz ranking, gdzie zaprezentujesz po jakie towary, według Ciebie albo listy sprzedaży, warto sięgnąć.

Napisz taki tekst, jaki sam chciałbyś przeczytać, zanim zdecydujesz się na ofertę. Powiedz, co, dla kogo, po co, za ile i dlaczego warto. To z pozoru banalne odpowiedzi na pytania, które mogą jednak znacząco pomóc przy podejmowaniu nawet najtrudniejszych decyzji.

Pamiętaj

Zastosowanie się do wskazówek nie oznacza, że konwersja codziennie będzie rosła o połowę. Wspominamy o tym za każdym razem, kiedy publikujemy tekst. Opisujemy doświadczenia, działania oraz wnioski, które wyciągnęliśmy z naszych porażek i sukcesów.

The following two tabs change content below.

Piotrek Polok

W redelement.pl odpowiadam za content. Research, tworzenie treści, jej optymalizowanie i zarządzanie nią to moja codzienność, w której czuję się bardzo dobrze. Jestem zdania, że prosty przekaz jest najlepszy, o czym przekonali się dotychczasowi Klienci.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

Bądź na bieżąco!

Obserwuj nas na Facebooku

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Zgadzam się